torsdag 16. september 2010

Ute i praksis


I forrige uke (uke 36) var vi ute i praksis i barnehage på onsdag, torsdag og fredag. Jeg var da i Vågedalen barnehage. Dette var en søt barnehage, med mange søte barn og hyggelig og imøtekommende mennesker. Her jobber jeg på avdelingen; Eplehagen. Her er det barn i 1-2 års alderen.

Når jeg kom til barnehagen ble jeg tatt godt imot av daglig leder på huset, hun viste meg og de andre rundt på bygget og viste til slutt hvor vi skulle være i praksis. Her var det fult kjør fra første minutt. Jeg måtte hjelpe til med å smøre mat til barna og hjelpe dem som ikke kunne spise selv, til å spise. I min avdeling er det 10 barn, men mens jeg var der var det bare 6-7 stykker, pga. sykdom og reise.

Det å være i praksis var veldig gøy, og lærerikt. Jeg fikk være med på det meste, og de voksne som jobbet der var flinke å forklare og lære bort. Eneste problemet var hvor lenge jeg skulle være der, 7 timer eller 7 1/2 time. Så jeg gikk i 7 timer 1 dag, og 7 1/2 en dag. Men nå har jeg funnet ut at det bare var 7 timer, noe som var bra, for da er jeg i alle fall hjemme før 5!

- Elisabeth

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar